2013-09-16

Höstkylan och mörkret







Idag har jag tagit höstens lite kyligare vindar på allvar genom
att gå runt i mina mjukis-strumpor. 
Jag är ju instruktör i BodyBalance en gång i veckan här nere på gymmet i stan och nästa vecka ska vi byta koreografi. Då är det ju bra om jag kan den. Så dagen har till stor del bestått av att gå igenom alla nya positioner och lära mig låtarna. Jag är väldigt svår startad idag och det känns som hela inlärningsprocessen har tagit nästan dubbelt så lång tid denna gång mot förra gången innan sommaren. 
Men nu är jag i alla fall igång.  

BodyBalance är en blandning mellan yoga, tai chi och pilates. 
Det kan vara en utav dom härligaste blandningarna av träning. 
Jag älskar verkligen när jag får använda kroppen precis på det där "yogiga" sättet. 
Man stärker musklerna samtidigt som man sträcker ut dom. 
Underbart.  

Och så gillar jag att träna just denna typ av träning nu när det börjar bli just höst och lite mörkare. 
Då tänder jag lite ljus i salen och mörkret faller på utanför fönstret. Det blir en sån härlig stämning då!



KRAM




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar