2013-09-17

Det där med stolar






Det där med stolar runt köksbordet är något jag har funderat mycket på sedan vi skrev på för vår nya lägenhet. Det bord och de stolar vi har idag kommer varken få plats eller passa in i det nya köket. Därför är vår plan att sälja det och köpa nytt. 

Något som jag har funderat extra mycket kring är att ha olika stolar runt bordet. 
Kanske till och med en bänk på ena sidan och stolar på andra. 
Jag menar inte typ en kökssoffa (som jag har väldigt svårt för), 
utan mer som den bänken som syns på bilden här ovanför längst ner till höger, eller den längst upp till höger. Eller de två bilderna på bilden här under till höger och i mitten.
För att sedan ha olika stolar på den andra sidan, stolsidan.






Vår förhoppning är att få in ett nättare bord där det får plats 6 sittplatser.
Så med olika stolar menar jag två lika och en udda på "stolsidan", och en bänk på andra sidan.  

Ja, allt hänger på att det inte ser för intryckt ut i det nya köket. 
En annan tanke vi har är att använda oss av ett runt bord. Men då blir det svårt att ha en bänk till det. 

Vi får se hur det blir :)





KRAM




bilderna kommer från pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar