2013-08-11

Världens bästa Astrid





I fredags bar det av mot Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld. Jag vakade upp fortfarande förkyld och till råga på allt hade jag även fått ögoninflammation. Inget kunde stoppa mig, vi skulle ju till det bästa sommarnöjes-stället Sverige har. Så vi packade in oss i bilen och åkte ändå. Snällaste morfar hoppade in som chaufför ifall mitt öga skulle gägga ihop helt.
Servetter och handsprit hade jag med mig vart jag än gick. 

Så det blev en otroligt rolig dag bland alla Astrids rollfigurer. 
Vi kollade på Pippi, Emil, Karlsson, Madicken, Bröderna Lejonhjärta, Ronja och åkte runt i Saltkråkans värld.

Har du inte varit där rekommenderar jag det verkligen.
Man får gå in i alla hus, kolla på teatrar och hälsa på skådespelarna.
Hela Bråkmakargatan finns på plats och man får kolla in i Lottas riktiga kök, vardagsrum och sovrum. Sedan kan man ta samma väg som Lotta igenom staketet för att hälsa på inne hos Tant Berg och kolla hur hon bodde.
Tills i år hade de byggt om hela Katthult, där Emil bor och eftersom jag var där förra året kan jag säga att det var en enorm upplyftning. Så mycket proffsigare teater med riktiga djur och större yta att spela på och bättre sittplatser för besökaren.

Helt klart fem stjärnor till Astrid Lindgrens Värld. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar