2013-08-14

Dagens DIY



Idag har jag fixat till ett av mina Converse-par med nya skosnören. 
Världens enklaste tips, som alla kan göra!

Jag började med att slänga in skorna i tvättmaskinen. Det var lite på vinst och förlust för jag hade ingen aning om ifall de skulle klara av att tumla runt där inne i en timma. Men till alla er som funderat på att tvätta era skor i tvättmaskinen kan jag säga att det gick bra! Jag ger inga garantier, det var första gången för mig. Så jag vet inte om jag bara hade tur. I vilket fall så valde jag att köra dem i 40 grader. De var rejält ner skitade, så även om allt inte gick bort känns dem som nya (för mig)!
I vår tvättstuga har vi ett torkskåp som jag valde att ställa in dem i för att torka - klart på någon timma!

Jag har valt att använda mig av satinband som nya skosnören. Det finns att köpa i sybehörsbutiker och det finns massor med färger att välja bland.
Jag köpte 2,5 meter och jag tror det är ganska lagom. Visst man får klippa till snörena lite efteråt.

För att få till kanterna på de nya banden har jag tagit en tändsticka och försiktigt bränt kanterna så att de inte ska fransa upp sig. 


Enkelt tips för alla i alla åldrar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar