2014-04-07

Stickat bebisklänning åt Sandnes showroom







Har på uppdrag av Sandnes Garn stickat upp en bebisklänning till deras showroom. 
Stickar vanligtvis aldrig efter mönster, utan alltid på frihand, så det var en ordentlig utmaning när garnet kom tillsammans med ett mönster på NORSKA! Internet har varit min bästa vän det senaste och att sitta och översätta norska till svenska har varit vardag. Det har känts lite fånigt, så himla svårt kan det väl inte vara att förstå vårt grannlands språk? Eller? Till saken hör ju att jag knappt förstår svenska stickmönster, för det är ett helt annat språk; förkortningar och annat man "bara ska förstå".
Så det har varit en riktig utmaning.

En annan sak är ju att den härliga kreationen skulle stickas på stickor 3. TRE! Jag stickar ingenting under 7, om jag får välja. Max att jag går ner till 5. MAX. Men det var bara att bita ihop och sticka på.

En tredje sak, som mest hör till mönstret är att klänningen stickas med ok. Har jag stickat ok tidigare? Nej. Haha, så jag börjar med att göra detta på stickor 3 och med ett mönster på norska. 




Nu är den klar och idag skickade jag iväg den med posten. 

Om du är intresserad av att sticka en liknande är det: 





KRAM











1 kommentar:

  1. Hej! hur många maskor har du lagt upp till filten då du stickat med strl 20 på stickorna?
    MVH Johanna
    johanna352013@gmail.com

    SvaraRadera