2014-02-04

Handsömnad.







Idag har jag haft den stora äran att laga ett par byxor. Handsömnad är rätt rogivande när man har tid att sitta med det. Vilket jag hade idag. Då kan till och med laga ett par byxor vara kul! Annars brukar ju det skojigaste vara att få göra ett plagg från grunden, helt från början. Stickning är ju egentligen det jag brukar göra mest, när det kommer till att göra kläder. Förr (som om jag är hur gammal som helst) var det alltid sömnad som jag höll på med. Det är där jag har min grund i hur man bygger kläder, hur konstruktionen fungerar. Sedan är stickningen väldigt mycket mer förlåtande när man gör fel, det kanske är därför jag har fastnat så för den nu?! Stickat går alltid att dra lite i, pressa och forma så som man vill ha det. Har man klippt i ett tyg, då är det klippt. Oftast. Men det triggar än också, utmaningen i att få till det perfekta plagget. Eller i det här fallet, den perfekta lagningen!



KRAM






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar