2013-04-17

a t t l ä r a

Bild: Pinterest

Jag är inne i en period av att lära mig nya saker. Jag har som nämnt tidigare nyligen gått en utbildning i att bli instruktör för BodyBalance, detta är jag nu i full färd med att skolas in i då jag just nu teamar tillsammans med en annan instruktör för att så småningom känna mig så pass säker att jag kan hålla egna klasser. 

Idag har blivit medlem på en sida som heter moderskeppet som ger kurser/videoklipp i fotografering samt bildredigering. Detta är något jag har kommit i kontakt med tidigare, men aldrig riktigt lärt mig. Jag hittar på lite när jag sitter i photoshop, jag experimenterar med kameran - men kan inte riktigt inställningarna. 

Detta tänkte jag nu ändra på, och oj vad mycket kul det finns. Mitt problem just nu är att jag vill lära mig ALLT - på en gång! Det kan bli lite mastigt, så jag ska försöka lugna mig och ta en sak i taget. 

Jag inspireras av människor som kan livnära sig på sina konstnärsegenskaper, och även om jag inte är helt bekväm med det uttrycket så är jag ju rätt kreativ i alla fall och drömmen är att en dag själv stå där och faktiskt få jobba med något som har med färg och form att göra. Även om det skulle vara i liten skala, på helgen eller så. Tänk att få fotografera ett bröllop till exempel, oj vad lycklig jag skulle vara då. Men jag har lite att lära mig först.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar