2014-01-23

Inspirationskurs i stickning - med mig!






I vår kommer jag hålla i en kortare inspirationskurs i stickning via Medborgarskolan här i Jönköping.
Vi kommer ses 3 gånger på lördagar mellan 9.30-11.45 från vecka 8.

Jag kommer gå igenom hur jag tänker när jag stickar på frihand. Ge tips och knep kring tankesätt och få en större förståelse för hur ett plagg är uppbyggt till exempel, så det blir lättare att utforma sina idéer och göra verklighet av dem. Som deltagare sätter man själv ambitionsnivån och vad man vill göra med tipsen och informationen som ges under kursen. Du kan sticka enklare grejer som halsdukar, pannband och kuddar eller tröjor, koftor och annat med mer avancerad teknik. Du bestämmer.

Målet är att man ska känna sig inspirerad och våga tro på sina idéer! 



Är du intresserad av att gå kursen anmäler du dig här på Medborgarskolans hemsida.


Har du några frågor kring kursen är du välkommen att höra av dig till mig på:
caroline @ emmycaroline.se





KRAM







3 kommentarer:

  1. Jag och min mamma önskar vardagskvällar tills du har det nästa gång!! :) riktigt kul grej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag komma ihåg, Medborgarskolans lokaler är så uppbokade på vardagskvällar men om man säger till lite längre i förväg än vad jag gjorde så kan vi nog ordna det, eller om jag kör kurs någon annanstans någon gång! Tack! :)

      Radera
  2. Koftan på galgen är superfin!! Jag kommer nog försöka härma dig :-)

    SvaraRadera