2013-12-12

Rätstickad kofta







Här kommer en kofta jag visat på Instagram tidigare. Nu kommer den här också.
En ullkofta, bara rätstickning och helt på frihand. Den tog mig ungefär två dagar att sticka, helt lagom alltså! En suuuper enkel kofta, bara räta, ingen halsringning. 
Och vill man kan man hoppa över fickorna, så slipper man det momentet också :)
Om man är sugen på att göra en likadan alltså!

Igår satt jag med ganska många bilder på stickade saker, och när jag går in i den stickade världen och så fastnar min hjärna lätt i den. Så igår hade jag så mycket konstiga idéer på saker jag vill sticka
att jag inte vet vart jag ska börja.

Jo, med något att ha på mig på jul. Och en julklapp.
För det måste jag. Allt annat har inget datum som det ska vara klart till.





KRAM







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar